Preporuka izložbi
Eugen Varzić:

Eugen Varzić: "Noir"

(Rijeka, Galerija Bruketa 2, 11. prosinca - 31. siječnja)

Upravo je Rijeka, nakon Dubrovnika, Zagreba i Labina, posljednja stanica gdje će se moći razgledati ova fascinantna postava. Treba vidjeti i doživjeti Eugenov imaginarni svijet na platnu u kojemu se isprepliću san i java. Dodatna zanimljivost ove izložbe je ta da će svaka slika imati svoj QR kod putem kojeg ćemo se moći spojiti na umjetnikov blog i dobiti cjelovitu informaciju o svakoj slici. Eugen Varzić diplomirao je na slikarskom odjelu Filozofskog fakulteta u Rijeci 1999. godine. Izlagao je na više desetaka samostalnih izložbi, te na više od stotinu skupnih u zemlji i inozemstvu. Za svoj rad više puta je nagrađivan. Vodio je više umjetničkih projekata ( Street art Poreč 2001, 2002, Ex tempore Nova vas 2009, 2010 i Ex tempore Funtana 2011 ) te je suradivao na više medunarodnih likovno umjetničkih projekata (Cromatismo Ermetico, Plenair Snina, Slovenia open to Art, Il gusto nel colore, Arssacra i Mosaic city Poreč). Njegovi likovni radovi nalaze se u mnogim javnim i privatnim prostorima (Gradska uprava grada Poreča, opća bolnica Pula, Porečko-Pulska biskupija, Zatvor u Puli, Hypo banka Zagreb te Ured predsjednika Republike Hrvatske ) i u privatnim zbirkama širom Hrvatske i svijeta (Pavarotti, Nicklaus) kao i u sakralnim prostorima (niz radova u Porečkoj i Pulskoj biskupiji te u Dubrovačkoj biskupiji).

Više informacija >>>

Ana Petrović: "Balon s rupom"

(Zagreb, Galerija Vladimir Buzančić 2. - 18. prosinca)

Knjige koje izlaže Ana Petrović nesumnjivo su povezane s procesom, trajanjem, jer je njihovo listanje moguće izvesti samo u određenome vremenskom intervalu. Koloristička je vrijednost izložaka svjesno minimalizirana pa se može reći da su knjige koloristički ogoljene. Štoviše, ako se govori o kromatici, ona ne samo da je minimalizirana, nego uopće ne postoji jer autorica koristi svega dvije (ne)boje - crnu i bijelu. Vratio bih se sada samo malo na idejno polazište ovih radova, točnije knjiga. Autoričin je cilj, kako sam rekao, propitivati ništavilo i njegovu razliku spram nečega postojećeg. Pitanje je to čisto metafizičke prirode. Na vizualnoj se strani metafizička priroda rada, koja je ujedno i njegova polazišna osnova, u potpunosti podvrgava fizici, odnosno optici. Bijela boja nastaje kombinacijom svih boja iz vidljivoga dijela spektra, dok je crna lišena svih boja iz spektra i ne apsorbira ih. Tako supostavljanjem bijele i crne, punine i praznine, Nečega i Ničega, Ana Petrović na optičkoj razini posjetitelja neprestano vodi na put od Nečega k Ničemu i obratno.Oko promatrača, ni samo ne znajući za to, na fizikalnoj/optičkoj razini biva stavljeno u poziciju antičkih filozofa koji su pak misaonim snagama reflektirali o tome putu, ali ne samo o njegovoj prirodi, već i smislu...

Više informacija >>>

Davor Sanvincenti:

Davor Sanvincenti: "Before the first Light" / "Prije prvog svijetla"

(Osijek, Gradskim galerijama Osijek (Galerija Waldinger), 6. do 18. prosinca)

Serija fotografija "Before the first Light" ("Prije prvog svjetla") započeta 2011 godine svoju inspiraciju pronalazi u stihu Stéphana Mallarméa: Le vierge, le vivace et le bel aujourd'hui ... (Nevin, živ i u svojoj ljepoti danas) te se provodi kao cjeloživotni projekt/serija. Autor crno-bijelim polaroidima nastaje uloviti nepoznati komadić krajolika prije nego što ga obasja prva zraka sunca, na bilo kojem kontinentu, bilo kojoj lokaciji u svijetu gdje se zatekne. Zapis ostaje na samoj jednoj, jedinstvenoj bilješci "dana", naglašavajući prisutnost i jačanje senzibiliteta naspram prolaznosti trenutka kao i samog medija zapisa. Uz polaroide prisutan je i 16mm film "Le lever du jour sur l'ocean" ("Buđenje dana na oceanu") koji u jednom statičnom kadru snimljenom na obali Atlantskog oceana hvata vidljivi prijelaz između noći i dana.


Više informacija >>>

Maja Marković:

Maja Marković: "Slom"

(Zagreb, Galerija "Događanja", 12. prosinca - 15. siječnja)

Novim projektom pod nazivom Slom, multimedijalna umjetnica Maja Marković nastavlja istraživanja u kojima propituje odnose između čovjeka i njegovog prostornog okoliša. Već u prethodnim radovima Maja je problematizirala pojam arhitekture kao širokog diskurzivnog polja s čestom asocijacijom na dom, što joj je koristilo za jasnije artikuliranje i prezentiranje ideja. U njima je pokušala problematizirati najrazličitija psihološka stanja vezana uz svakodnevicu koja je svima nama, a pogotovo slobodnim umjetnicima, postala izuzetno neizvjesna i tjeskobna. Novim projektom, Maja je krenula korak dalje ispitujući pojam sloma kao stanja kojim obuhvaća njegove psihičke, ali i fizičke manifestacije shvaćajući ga u najširem rasponu od blagog klonuća, preko postepenog urušavanja, do konačnog pada i propasti. Te osjećaje autorica pokušava materijalizirati i prezentirati u vidu nekoliko fragilnih objekata.

Više informacija >>>

Jusuf Hadžifejzović: "Vlasništvo praznine"

(Zagreb, Institut za suvremenu umjetnost, 11. - 30. prosinca)

Ova je izložba, nakon mnogo godina, prva Jusufova izložba u Zagrebu. Sa trideset i pet godina raznolikih i uzburkano inventivnih praksi iza njega, na ovoj se izložbi bavi raznim temama poznatih iz brojnih razdoblja njegove ranije karijere - performativnom umjetnosti, transformacijom svakodnevnih objekata, ponavljanjem, i dubokim posljedicama koje mogu stvoriti slučajni događaji i slučajni susreti. "Vlasništvo praznine" bavi se materijalnim naplavinama koje ostaju iza svakodnevnog života, i njihovim transformacijama putem Jusufove stvaralačke mašte, u umjetničke objekte. Prazna ambalaža, boce, kartoni i konzerve funkcioniraju kao materijalna evidencija Jusufovog svakodnevnog života u Sarajevu. Te je objekte sabirao i sakupljao otkako se vratio u grad, nakon razdoblja provedenog u Belgiji.

Više informacija >>>